Zaszczep zdrowe nawyki swoim maluchom – dania na parze dla dzieci

Wtłoczenie odpowiednich nawyków żywieniowych dzieciom jest szczególnie istotne, jeżeli nie chcemy, by w przyszłości skończyły jako stali bywalcy niezdrowych fast foodów. Mając na uwadze dobro przyszłych pokoleń, proponujemy kilka pysznych dań, które możemy przygotować z pomocą garnka na parze, dla naszych potomków. Zachęćmy ich do wspólnego gotowania – to także ważne, by nasze dzieci nie bały się kuchni. W przyszłości odpowiednie nawyki na pewno zaprocentują.

 

Garnek na parze – nawet małe dziecko go obsłuży

 

W naszych przepisach proponujemy garnek do gotowania na parze z dwóch powodów. Przede wszystkim jest on łatwy do obsłużenia, przez co to świetny sprzęt do nauki gotowania dla naszych pociech. Poza tym, z jego pomocą, dania nie tracą składników odżywczych i minerałów – mamy więc pewność, że na talerze naszych maleństw trafiają pełnowartościowe posiłki.

 

Białe mięso lepsze od czerwonego

 

Przygotowując dania dla dzieci, stawiajmy na dobry drób, koniecznie z wolnego wybiegu. Białe mięso jest dużo zdrowsze od czerwonego, łatwiej je także przygotować na parze. Stosując garnek na parze, parujmy kurczaka lub indyka, wcześniej marynując go w małej ilości oleju z dodatkiem ziół – doskonale sprawdzi się tutaj bazylia, szałwia, mieszanka ziół prowansalskich, ale także przyprawa curry i sos sojowy.

Przed parowaniem podzielmy mięso na małe kawałki – przyspieszy to czas parowania, a do tego będziemy mieli pewność, że drób odpowiednio się ugotował. Dla smaku do parowania możemy stosować bulion warzywny zamiast wody – nie używajmy jednak w tym celu wywarów z kostki, pełnych glutaminianu sodu. Jeżeli nie mamy domowego bulionu, lepiej pozostać przy parowaniu za pomocą wody z dodatkiem ziół i łyżki oleju.

 

Przerażające warzywa

 

Podając od małego odpowiednio ugotowane, smaczne jarzyny, przyzwyczajamy dzieci do ich smaku, dlatego nie bójmy się parować nawet brokułów. Odpowiednio ugotowane, a nie rozgotowane (to bardzo ważne – rozgotowanie warzyw to najczęstszy powód, dla którego dzieci nie lubią warzyw – po prostu kojarzą im się one z niesmaczną ciapą) jarzyny, delikatnie przyprawione dadzą się lubić nawet największym niejadkom.

 

Jeżeli nasze dziecko, z jakichś powodów, nie przekona się jednak do jakiegoś warzywa, nie próbujmy przekonywać go na siłę, a już szczególnie nie starajmy się go przemycić w potrawie – ta niepozornie niewiele znacząca dla nas sytuacja może znacząco podkopać nasz autorytet w oczach dziecka i nauczyć je, że oszukiwanie to nic takiego.

 

Zupki dla maluszków

 

Garnek do gotowania na parze przyspieszy i ułatwi przygotowywania dań dla najmłodszych dzieci. Nie ma nic prostszego, niż uparowanie kilku marchewek i ziemniaczków w garnku na parze, by następnie zmiksować je szybko blenderem, z dodatkiem odrobiny wody – możemy wykorzystać tę, która została po parowaniu warzyw.

 

Przygotowując zupki dla dzieci poniżej pierwszego roku życia koniecznie stosujmy się do zaleceń pediatry – rozszerzanie diety dziecka powinno odbywać się stopniowo, stosownie z zaleceniami specjalistów. Miejmy na uwadze, że nie wszystkie warzywa i owoce będą odpowiednie dla dzieci w danym wieku.

CategoriesPrzepis Zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *